tisdag 16 december 2014

Helgen och sista stora renoveringsåtgärden

I lördags blev det julfest med tjejgänget, det var trevligt och vi surrade bort några timmar, hann även spela om julklappar som vanligt. =) Årets tema var "burk med innehåll" värt ca 70 kr! =) Jag vann en röd kakburk fylld med godis till sist. =) Vi hade knytkalas och jag var ansvarig för efterrätten som blev en mint och choklad kaka från ett recept i Hembakat! =) Stor succé! =)



I söndags hade vi sista bokklubbsmötet och det avslutades med att vi läste klart Jojo Moyes bok "Livet efter dig", en mycket bra och gripande bok. Vi fikade och surrade om boken och lite ditt och datt som vanligt! =) 

Livet efter dig

Jag fick även ett samtal från en golvläggare, att de kunde komma och kolla på parketten i vardagsrummet på måndag och slipa eller byta ut den. Så det var ju positivt. =)
Kollade med sambon när jag kom hem och ringde morbror, så vi lyckades flytta ut alla möbler och sedan kontaktade jag golvläggaren och sa att det var ok att de kom.

Igår ringde de och sa att de hade kollat på det och skulle nog kunna slipa lite men de skulle kontakta kvartersvärden också, för det var lite hål och djupa sprickor som de inte var säkra på men vi skulle få se resultatet när vi kom hem. Jag kom hem till ett golv som glänste men det var varken slipat eller bytt, vilket var det som skulle göras, de hade istället bara fyllt igen ett hål och bonat det. Så alla sprickor syns ännu tydligare, alla repor och gropar mm finns fortfarande kvar under bonaden, kan ju säga att vi inte är speciellt nöjda. Så sambon fick ringa och klaga men idag efter att kvartersvärden kollat på det så tyckte han det såg fint ut, så det kommer inte att åtgärdas förrän efter sommaren nästa år, jippi. Blir bara att ställa tillbaka allt och hoppas på bättre åtgärder då. SUCK!!! Var tydligen lite oklart vad denna firman de anlitat kunde göra eller inte, men enligt vad jag läst om dem så har de lång erfarenhet av golvvård och det gällde både slipningar och byte av golv, dock vad vår hyresvärd har anlitat dem för att göra exakt är ju en annan fråga.

Nu vet vi i alla fall läget och får göra det bästa av saker, återstår bara lite smågrejer att få fixade, bla nåt uttag som ska lagas, inte positivt med fräsande och glappt uttag även det är ute på balkongen, vill inte att någon av oss får fler stötar nu, så det ljusnar i alla fall på renoveringsfronten efter ett halvår med många samtal och påstötningar från oss.



2 kommentarer:

  1. Aj då! Jag tror att hyresvärden sparar pengar genom att göra så lite som möjligt, men jag kan ha fel! Du får trösta dig med en bit av en sådan tårta som du bjöd på! Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar kaka, den ser verkligen aptitlig ut och lockande :) Vilken otur ni har med golv och badrum. Så synd att de inte kunde ha gjort det ordentligt med en gång då de ändå var där. Jobbigt att behöva "tjata" till sig det man har rätt till. Kram

    SvaraRadera