måndag 3 december 2012

Boktips

Just nu i bokklubben så läser vi mitt val, Dawn Frenchs underbara bok "En liten smula underbar", halva ska vara klar till på onsdag men jag läste klart det förra veckan. =) Ser fram emot att läsa hela om den dysfunktionella familjen Battle!


Några andra böcker jag läser just nu är bla:

"The double shadow" av Sally Gardner, en författare jag läst tidigare och gillar!
Denna boken är lite mellan vår värld och en annan dimension, utspelas under andra världskriget och har mycket spänning och olika vändningar!


Sedan läser jag en ny bok av Mark Haddon - "The red house", det han som skrivit Den besynnerliga händelsen med hunden om natten! Denna handlar också om en familj som har sina problem och som ska tillbringa semester med mammans bror och hans nya familj, inte helt okomplicerat!



Den sista boken som också läses just nu är Scott Lynch's andra bok i serien om Locke Lamora, "Red Seas Under Red Skies", har inte hunnit så långt i den men den är spännande än så länge!




I helgen läste jag äntligen ut Pride, prejudice and zombies av Seth Grahame Smith/Jane Austen, den var ju helt klart mer blodig än sin föregångare men samtidigt så var det lite häftigt också! =)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar