fredag 28 september 2012

Fredag morgon och frost

Vaknade till en ljusare dag idag, med 1,6 grader och frostvita tak som skimrade i morgonsolen! =)
Skönt att det inte regnade som igår, när jag kom till jobbet då så var regnkläderna slickade efter kroppen, tog evigheter innan de torkade också!

Solen skiner nu och det är lite varmare ute, ska iväg och fixa en blomma till vår värdinna för kvällens tjejmiddag, vi ska prata om vår resa som blir av i slutet av oktober och umgås! Innan dess så blir det lite pyssel som måste bli klart innan imorgon, så har fullt upp när jag kommer hem!

Lördag blir det lite tågåkning och ett trevligt besök borta, åter på söndag igen, skulle tro att mathandling står på schemat då + omplantering av balkongväxter inför vintern. Fyndade Lindesbergs krukor tidigare så nu ska de få komma till användning! =)

Mina (Sweet) Orange Baby chiliplantor börjar ge mogen chili nu, fler och fler är snart lysorange och bilder kommer, fotade av dem imorse i solskenet! Dessutom har jag tomater hängande i fönstret så att de ska mogna, härligt med egna grönsaker! =)

Hoppas ni får en fin helg!

3 kommentarer:

  1. Härligt väder har vi haft idag soligt, men man känner i luften hur hösten har krypit på oss och det känns mycket kallt. Det går för fort. Kram

    SvaraRadera
  2. Vill inte höra talas om frost redan nu, men jag bor ju några mil längre söderut än du gör! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Härligt med årstider, eller hur! Ja, egna grönsaker är bäst :) Kram

    SvaraRadera