måndag 5 december 2011

"Gem" ängel med najtråd

Jag fick en länk via Snoopy och det var till ett mycket enkelt pyssel man kan göra med ett gem, fint band och en pärla! 
Jag hittade inget gem utan tog en restbit najtråd och böjde till den till en ängel, hittade en nål att trä igenom bandet med och vips så har man en dekoration! =) 
Ska dock skaffa större pärlor eller göra mindre änglar! =)

I got this tip from Snoopy, it's a simple angel you can make with a paperclip, a bead and a ribbon! =)



16 kommentarer:

  1. Vilken söt!! Vad man kan åstadkomma med så lite. Den blev jättefin!

    Kramisar

    SvaraRadera
  2. SÖT! Nu har jag fått igång rean. Titta gärna in!

    SvaraRadera
  3. Den blev ju riktigt söt! Tänk vad det går att åstadkomma! Kramiz

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Va gullig den blev. Fint oxå med dom färglada gemen till en ängel.
    Var kallt hela dagen här igår och inatt regna det nu är det minus så jag kan tänka mej att det är halt.
    Dyra pulsvärmare tycker jag som vet garnpriser och pärlburken man köper räcker länge.
    Bra när man kan göra sitt själv.
    Kan du sticka? Pulsvärmare är ofta i rätstickning.
    Ha en bra dag.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  5. Men så läckert, det där äj ju även något som en annan skulle kunna fixa till :) Ja det blev bättre ljud i de gamla hörapparaterna nu, men bättre får jag hoppas att de är på jobbet för det är där det är viktigast. Kram

    SvaraRadera
  6. Super fint :)
    Använder du speciella tänger?
    Jag skulle så hemskt gärna vilja prova :)

    Kram kram Gurkiss

    SvaraRadera
  7. Det är inte klokt vad man kan använda najtråd till mycket. Snyggt till änglar :) Kramar

    SvaraRadera
  8. Godmorgon i stugan denna härligt regniga dag! Igår var det minusgrader, snö o halka...idag är det borta!! Kramiz

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    Lovikkavantar är en annan grej det tas mycket betalt för.
    Jag räknar ju allt i garnkostnad.
    Bättre att man har bra priser så alla har råd och köpa och så är det lätt att få allt sålt.
    Mitt knä är inte snällt mot mej det värker tar värktabletter men inte hjälper det.
    Cooolt med benvärmare. Dom måste du visa sen.
    Då kan du säkert sticka när du en gång har gjort det.
    Här snöar det och är -2
    Ha en bra dag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  10. Ahhh, kom hem från jobbet och jag som hade tänkt testa detta på jobbet för här hemma har jag inget gem, måste kolla med mannen om han har ståltråd eller något sådant ;) Ha en fin Onsdag. Kram

    SvaraRadera
  11. jättefin ängel! :)SV: Jaa, blir så himla halt då, ligger snö kvar här oxå! :P Tack desamma fina du! Kram

    SvaraRadera
  12. Cute angel Elenor! Looks like fun to make too. :)

    SvaraRadera
  13. Very cute! It always amazes me what fabulous creations that can be made from such simple items.

    SvaraRadera
  14. These are great Elenor, love them...
    Love ~ Lady Anne xx

    SvaraRadera