lördag 8 januari 2011

Klippning och dans och snö

I onsdags blev det äntligen dax för klippning, så skönt att slippa ha luggen nere i ögonen och även få bort lite i nacken så att man inte svetttas så mycket!

Jag och syster var bjudna på middag hos mamma då det ju var trettondagsafton, så jag gick dit direkt efter frissan, är åt samma håll. När jag gick över Tvårän så tog jag detta kortet:

Vi såg på skidorna och åt god karre med pommes och sallad!

Såg sedan "Gröna hissen" Eva Rydbergs revy innan det blev promenad hemåt!

Igår var det snö och blåst ute, men jag skulle ju iväg på dans så hade nåt roligt att se fram emot, började dock blåsa en hel del innan vi åkte så det var en hel del snörök men det blev bättre när vi närmade oss Skelleftehamn.Dansade mellan 20-02 till Zlips och Blender, det var roligt och fikade med våra goda vänner från Älvsbyn! Tog med saffranskladdkakan med vit choklad och den var en hit!

Hade snöat en hel del under dansen så vi fick ta det lite lugnt på hemvägen men kom hem utan problem, jag klev in hemma vid 4.30 och sov gott sen!

Idag har jag varit till syster med mamma och hjälpt henne att skruva lite, sen blev det promenad hem i snön, fast de hade tom plogat då!  Ganska lugn kväll, gjort mina övningar, pysslat och sett på Let's dance!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar