måndag 17 januari 2011

Jobbvecka nr.2

Då var det dax för andra veckan denna terminen! Helgen har varit bra men med omväxlande väder, i lördags var det -22 och sol... lite kallt att vara ute, blev bitande i ansiktet när det började blåsa. Körde hem bilen till mamma annars hade den frusit ihop helt och hållet, hade varit taxi till flyget åt min morbror och kusinerna på fredagen. Mötte upp syster efter det och  hade besök av henne på em/kväll, så vi åt middag tillsammans och såg på tv! Pysslade lite också!

Söndag vaknade jag till en grå dag med snö och blåst, så det blev en inne dag, förutom att gå till mamma och hämta bilen, skulle ju hämta morbror och kusinerna på flyget på kvällen.

Så innan dess hann jag med att diska, börja tvätta och sedan hämtade jag dem på flyget, kom hem och tvättade klart, tränade min axel och slappade sedan framför tv:n med Bones och Morden i Midsomer!

Imorse hade det slutat snöa men fick sttiga upp tidigare så att jag kunde sopa och skrapa bilen, hade samlats en hel del på den och sedan blev det att forcera en snövall och försöka att komma ut ur området utan att krocka, snövallarna är väldigt höga vi alla utfarter och det är lika med noll sikt!

Bilen kom i alla fall hem till mamma, jag fick en rask promenad hem och hann till jobbet i tid, så har nu fixat lite saker för min elev och har just nu en liten rast innan jag ska jobba igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar