måndag 22 november 2010

Operation och -18 imorse

Jag har väntat på operation som skulle bli v.51 men i slutet av förra veckan så fick jag vet att det blir nu på lördag, vilket innebär att jag har ingen tid att förlora, så har försökt fixa med julklappar och kort i helgen + ska göra det i veckan också!
Tack o lov har tvådagars huvudvärken gått över, vaknade med ett bra huvud imorse och ute var det -18 = rask promenad till jobbet!

De verkar ha ordnat en vikarie åt mig, meningen med v.51 var att det inte skulle behövas vikarie och att jag skulle slippa sjukskrivning då jag ändå hade jullov då, men så smidigt gick det inte. Läkaren beslutade att göra de "enkla" operationerna till helgen och de svåra närmare jul.

Så kl.9 på lördag morgon blir det operation, ska ta ett blodstatus prov innan onsdag, väntar på att bli uppringd, träffa narkossköterska på onsdag morgon.
I övrigt är det föreläsning ikväll, middag med kompis imorgon + pyssel på kvällen, pyssel onsdag och middag hos mig på torsdag.

Fredag är det kalas och middag hos C, så jag hinner inte tänka så mycket på operationen i alla fall, sist jag opererade mig var jag den som var minst nervös och det gick ju bra. Hade dock inte trott att jag skulle få uppleva två operationer inom två år då jag klarat mig i 34 år utan.

Har ombokat lite saker och ställt in andra saker, men detta ska förhoppningsvis leda till att jag får en fungerande axel som klarar det dagliga livet bättre + att jag kan börja bugga igen, vilket vore jättekul.

Har tom en danskompis som har bokat in bugg med mig på annandagen, får dock se om jag är dansklar tills dess, inte helt säker på den saken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar