måndag 8 november 2010

Lovdagarna är slut

Då var höstlovet över för denna gången, har haft några riktigt sköna ledig dagar, välbehövliga var de också!

Vi jobbade måndag och tisdag, måndag friskvårdsdag på Iksu Spa, där jag förutom träning och en god lunch även bokade in mig på helkroppsmassage, helt underbart skönt! Hade en massa energi sedan på kvällen!

Tisdag hade vi studiedag och lyssnade på två föreläsningar, en om fetma och en om motiverande samtal, båda var intressanta men den som fastnade mest var den om fetma, vilket blir vanligare bland ungdomar.

Onsdag ledig, mötte upp en kompis på stan och åt lunch på Schmäck, mycket gott och det var trevligt, vi har bokat in middag på skyltsöndag, vilket ska bli trevligt!
På kvällen var det dax för bokklubbsmöte hos C, vi hade nästan alla läst ut "Vem vill bli miljardär?" och det var en bra bok. Nya boken blir "Lappskatteland" som utspelas här i norr! Ska bli spännande att läsa den!

Torsdag mötte jag upp M på stan och lämnade boken till henne, cyklade till mamma och lånade bilen då det var underkylt regn, sen blev det torsdagsmiddag som vanligt, fick potatisgratäng och en god stek, mums!

Fredag vaknade jag tidigt och jagade rätt på kvartersvärden, en säkring gick sent på torsdagen och min kyl å frys stod utan el, hittade inte den säkring som gått och det gjorde inte hon heller. Så elektrikern kom och till slut fick jag tillbaka elen, puhh!
Sedan hade jag uppdrag, vattnade blommorna hos morbror, tände ljus på mormor och morfars grav, hem och slöade lite, träning på Medley kl.15. Det var ett lite annat pass än tidigare på funtionell träning men det var kul, kom hem och åt middag, hämtade C och sedan blev det dans på Ersboda FH, mina ben var ganska sega efter 3,5 h dans + träningen då.

Lördag hade jag ont i benen, körde hem bilen till mamma, sedan tog vi en promenad till ÖoB, det gick inte fort, åter till mamma och fika hos henne. Syster och hennes kompis I kom också, så jag använde dem som sista testpersoner på Gillekakorna, de blev inte så förtjusta i dem.
Ingen av oss var så sugna på att laga mat sedan, så vi tog en promenad till stan och åt middag på sushibaren, det var gott!

Följde med mamma tillbaka, hämtade mina inköp och cyklade hem, det var ännu jobbigare än att gå, trodde aldrig jag skulle komma hem, men till sist så! Gjorde klart ett födelsedagskort och såg på tv resten av kvällen.

Söndag vaknade jag strax innan 12, insåg att jag var lite sen, skulle möta upp mamma på Expo vid 12, så ringde och sa att jag kommer så snabbt det går. Hittade en julklapp där och en liten överraskning som kommer i någons brevlåda snart!
Sedan gick vi hem till mig och syster kom också förbi, blev fika och lite kollande på nätet innan de gick hem.
Roade mig med att tvätta på kvällen, såg på tv och surfade lite, sen var det bara att sova!

Vaknade imorse till -10 grader ute, åt frukost och byltade på mig kläder, det blev en kämpig cykeltur till jobbet, andningen var inte alls bra, cykeln krånglade och det gick tungt. Kom i alla fall fram och har nu fikat lite och snart är det jobb igen!

Ha en fin dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar