måndag 29 november 2010

Hemma igen

Snöat hela veckan och värsta dagen var igår, då jag skulle upp på lassa fö operationen av min axel. Mamma hämtade upp mig vid 8.15, körde upp dit i snöröken och hittade till sist en parkering!

Kom upp till avdelningen och blev bra mottagen där, efter att jag sagt hejdå till mamma så fick jag byta om till den tjusiga vita skjortan och lägga mig i min säng. De frågade upp om olika saker och jag läste i min bok så att jag slapp se på när de satte droppet.

Vid 9.30 ca skjutsade de in mig till operation, då hade jag fått 4 alvedon och 1 morfintablett innan, de frågade om all kändes bra och sedan blev allt dimmigt och jag vaknade till vid 11 snåret. Tog ca 40 min innan jag var så pass vaken att jag kunde äta lite rostat och dricka te, men kände mig rätt så yr och konstigt, var nog morfintablettens biverkningar. Sov en stund och sedan var det dax för det obligatoriska toabesöket, så att de visste att systemet funkade, efter det fick jag byta om och prata med läkaren innan jag ringde efter skjuts.

Var fortfarande rätt så yr och lite illamående, så mamma kom med en rullstol och syster i släptåg och hämtade mig, var rätt så blek om nosen då, men vi åkte ned till apoteket och hämtade ut citadon och sen rullades jag ut till bilen, där snön yrde för fullt i blåsten. Hann knappt börja åka innan jag mådde illa, fick som tur var en spypåse med så det gick bra. Kom hem till mamma och lyckades få i mig lite fika, sen vilade jag på soffan och åt senare lite mer mat. Blev en lugn kväll och jag lyckades sova hyfsat bra.

Åt frukost med mamma, läste ut en bok medan hon var på stan och handlade, sedan kom syster och kusin förbi och öven morbror och hans vän, så vi hade vårt traditionsenliga fika på skyltsöndag/första advent.

Sedan fick jag lift hem med morbror, värmde på tacogratängen och efteråt åkte vi och handlade lite, så nu har jag fyllt på förråden och ska ta och sova lite, svarar på kommentarer när jag har lite mer ork.

Får använda armen som vanligt men inte belasta den eller lyfta något, så är sjukskriven ett tag framöver.Skönt at operationen gick bra och jag fick ett väldigt bra bemötande på Uppvakningsavdelning 3 av personalen och bra jobbat av min läkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar